Kosogłos - ostatni tom znakomitej trylogii Suzanne Collins o totalitarnym państwie Panem i jego mieszkańcach, którzy wzniecili bunt, by obalić rządy złowrogiego Kapitolu. Katniss Everdeen mieszka wraz z matką i siostrą w Trzynastce - legendarnym podziemnym dystrykcie, który wbrew kłamliwej propagandzie przetrwał, a co więcej, szykuje się do rozprawy z dyktatorską władzą. Katniss, mimo początkowej niechęci, wykończona psychicznie i fizycznie ciężkimi przeżyciami na arenie, zgadza się zostać Kosogłosem - symbolem oporu przeciw kapitolińskiemu tyranowi. Zadanie to jednak nie będzie łatwe, bo dziewczynie przyjdzie się mierzyć nie tylko z żołnierzami znienawidzonego prezydenta Snowa, ale także z własnymi dylematami moralnymi.
WYKONAWCY:
Czyta: Anna Dereszowska.
WYMAGANIA SYSTEMOWE:
Format mp3.
UWAGI:
Stanowi t. 3 trylogii, t. 1 pt.: Igrzyska śmierci, t. 2 pt.: W pierścieniu ognia.
Mieszkańcy wioski Ullamp są przerażeni. Nieustannie nawiedzają ich Trzy Czarne Konie Tracza Obojętność. Wydaje się, że wszystkie nieszczęścia sprowadził na wioskę mały chłopiec bez imienia - Oko. Oko został znaleziony w Pinglowych Krzakach. Od tej pory same nieszczęścia spadają na wioskę Ullamp, w której znalazł swój dom. Chłopiec przekonany, że ma to związek z jego przeszłością, postanawia odnaleźć swój Los i zagubioną historię. Jednak niebezpieczeństwa czyhają wszędzie. Czy uda mu się ocalić siebie i wioskę? Czy odnajdzie swoją Krainę? Królowa Niewidzialnych Jeźdźców wprowadza w świat pełen tajemniczości. Bohater nie zważając na piętrzące się niebezpieczeństwa szuka swojej tożsamości. Ciekawa fabuła i niespodziewany zwrot akcji przy doskonałej kompozycji całości sprawiają, że książka jest niesłychanie zajmująca i niezauważenie przenosi w fantastyczne Krainy.
Stephen Leeds jest całkowicie zdrowy na umyśle. To jego halucynacje są szalone.
Stephen jest geniuszem o niezrównanych zdolnościach, który w ciągu zaledwie kilku godzin może opanować dowolną umiejętność, zawód lub dziedzinę sztuki. Niestety, by pomieścić całą tę wiedzę, jego umysł tworzy wyobrażonych ludzi - Stephen nazywa ich aspektami - by zachować i uzewnętrzniać wszystkie informacje. Dokądkolwiek Stephen się udaje, towarzyszy mu drużyna wyobrażonych ekspertów, która udziela rad, interpretuje i objaśnia. Wykorzystuje ich do rozwiązywania problemów... nie za darmo.
Ale jego umysł robi się nieco zatłoczony, a aspekty mają tendencję do życia własnym życiem. Kiedy pewna firma wynajmuje go do odzyskania skradzionego sprzętu - aparatu mogącego rzekomo robić zdjęcia przeszłości - Stephen pakuje się w przygodę, która zmusi go do udania się na drugi koniec świata i walki z terrorystami. To, co odkryje, może podważyć fundamenty trzech najważniejszych światowych religii i, być może, dać mu niezwykle ważną wskazówkę co do prawdziwej natury jego aspektów.
WYKONAWCY:
Czyta Tomasz Sobczak.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Brandon Sanderson ; przełożyła Anna Studniarek.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Mordimera Maddardina, inkwizytora z Hez-hezronu, przedstawiać po raz czwarty nie ma potrzeby. Tak jak nie ma konieczności przypominać, że to za jego sprawą cuchnący zgnilizną i trawiony zepsuciem świat nabiera jasnych barw... Nie, nie jasnych... Żywych (chociaż akurat określenie "żywych" też nie bardzo przystaje do profesji Madderina...).
Tak więc... W soczystych barwach krwi i ścierwa świat staje się bezpieczniejszy, a węzły tajemnic rozluźniają sploty. Co się stało z Chrystusem po zejściu z krzyża? Czego strzegą mury klasztoru Amszilas? I po jakiego czorta zesłano na świat wampiry?
Straszliwa burza piaskowa sprawia, że marsjańska ekspedycja, w której skład wchodzi Mark Watney, musi ratować się ucieczką z Czerwonej Planety. Kiedy ciężko ranny Mark odzyskuje przytomność, stwierdza, że został na Marsie sam w zdewastowanym przez wichurę obozie, z minimalnymi zapasami powietrza i żywności, a na dodatek bez łączności z Ziemią. Co gorsza, zarówno pozostali członkowie ekspedycji, jak i sztab w Houston uważają go za martwego, nikt więc nie zorganizuje wyprawy ratunkowej; zresztą, nawet gdyby wyruszyli po niego niemal natychmiast, dotarliby na Marsa długo po tym, jak zabraknie mu powietrza, wody i żywności. Czyżby to był koniec? Nic z tego. Mark rozpoczyna heroiczną walkę o przetrwanie, w której równie ważną rolę co naukowa wiedza, zdolności techniczne i pomysłowość odgrywają niezłomna determinacja i umiejętność zachowania dystansu wobec siebie i świata, który nie zawsze gra fair.
Wydanie zawiera dodatkową płytę z komentarzem naukowym Mateusza Józefowicza z Mars Society Polska i dr Anny Łosiak z Instytutu Nauk Geologicznych PAN.
Imardin to miasto ponurych intryg i niebezpiecznej polityki, gdzie władzę sprawują ci, którzy obdarzeni są magią. W ten ustalony porządek wtargnęła bezdomna dziewczyna o niezwykłym talencie magicznym. Odkąd wstąpiła do Gildii Magów jej życie zmieniło się nieodwracalnie - na lepsze czy gorsze? Sonea wiedziała, że nauka w Gildii Magów nie będzie łatwa, ale nie liczyła się z niechęcią, jakiej doznaje ze strony pozostałych nowicjuszy. Jej szkolnymi kolegami są synowie i córki najpotężniejszych rodów w królestwie, którzy zrobią wszystko, żeby poniosła klęskę - nie licząc się z kosztami. Niemniej przyjęcie opieki Wielkiego Mistrza Gildii może dla Sonei oznaczać jeszcze marniejszy los. Albowiem Wielki Mistrz Akkarin skrywa sekret znacznie czarniejszy niż barwa jego szaty.
Przedstawiona w niej wizja przyszłego społeczeństwa, które osiągnęło stan całkowitego zorganizowania i zrealizowało ideał powszechnej szczęśliwości, jest wizją przerażającą. W roku 2541 (czyli w 632 roku nowej "ery Forda") obywatele Republiki Świata powstają w rezultacie sztucznego zapłodnienia i klonowania. Od niemowlęctwa poddawani są wszechstronnemu psychologicznemu i biologicznemu warunkowaniu - po to, by w wieku dojrzałym stać się cząstkami kastowej społeczności, złożonej z ludzkich automatów pozbawionych wyższych uczuć. Czy ten "nowy wspaniały świat", w którym dominują seks, prymitywne rozrywki, narkotyk soma, jest tylko zrodzoną w wyobraźni pisarza fantasmagorią?